Ti splošni pogoji določajo pravila uporabe spletne trgovine shop.visitmaribor.si ter veljajo in urejajo pravice in obveznosti med kupcem in Zavodom za turizem Maribor , Tkalski prehod 4, 2000 Maribor (v nadaljevanju: ZTM), ID za DDV: SI70464600, matična številka: 1526022000. (v nadaljevanju prodajalec), v zvezi z nakupom blaga, dogovorjenim preko te spletne trgovine.
Splošni pogoji so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-2), Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), priporočili TZS, mednarodnimi kodeksi za elektronsko poslovanje, Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR) ter drugo relevantno področno zakonodajo.
Ti splošni pogoji veljajo kot primarni in obvezni vir prava, ki ureja pravno razmerje med prodajalcem in kupcem in imajo v tem smislu prevladujoč učinek nad vsemi drugimi možnimi viri ter nadomeščajo vse druge pisne ali ustne splošne pogoje drugih oseb, ki odstopajo od teh splošnih pogojev. V primeru kakršnega koli neskladja med temi splošnimi pogoji in vsemi drugimi veljajo ti splošni pogoji, razen če se stranki pisno dogovorita drugače.
Pred oddajo naročila je kupcu na voljo povezava do splošnih pogojev. Z oddajo spletnega naročila se šteje, da se kupec strinja s splošnimi pogoji, ki ga zavezujejo. Kupca zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila. Nakup izdelkov preko trgovine brez strinjanja s splošni pogoji poslovanja ni mogoč.
Pogoji poslovanja so na voljo na spletni strani VISIT MARIBOR.
Podatki, ki jih posredujete pri nakupu se varujejo skladno z lokalno in evropsko zakonodajo o varovanju osebnih podatkov.
Pogodbeni jezik je slovenščina.
POMEN IZRAZOV
V teh splošnih pogojih poslovanja imajo pojmi sledeče pomene:
Potrošnik je fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago in storitev za namene izven njegove poklicne ali pridobitne dejavnosti;
Podjetnik ali podjetje, je vsaka fizična oseba, pravna oseba ali druga institucija, ki ni potrošnik;
Poslovno sposobna oseba je oseba, ki je dopolnila osemnajst (18) let ter v omenjenem obsegu oseba, ki je dopolnila petnajst (15) let starosti ali oseba, ki je na drug način skladno s pravnim redom Republike Slovenije pridobila poslovno sposobnost.
VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV
ZTM spoštuje zasebnost svojih uporabnikov ter v okviru tega njihovo/vašo pravico do zaupnosti in zasebnosti osebnih podatkov. Zavezujemo se k varovanju vseh osebnih podatkov, ki jih kot uporabnik posredujete v namen nakupovanja v spletni trgovini in kontaktiranja ZTM. Osebni podatki se posredujejo prostovoljno, obdelujejo in shranjujejo pa se v skladu z zakonsko določenimi pravili. Osebne podatke zbiramo z namenom, da se lahko učinkovito, ažurno ter korektno odzovemo na potrebe potrošnika in vključujejo: kreiranje profila, obdelavo naročila, zagotavljanje dostopa do določenih funkcij spletne trgovine, naročilo na e-novice in registracijo za morebitne aktivnosti, ki jih organizira in so v izvedbi ZTM ter za morebitna sodelovanja v lastnih spletnih raziskavah in forumih o tržnih dejavnostih.
ZTM zagotavlja varnost podatkov, ki jih uporabniki pošiljajo v okviru elektronskih postopkov. Podatki uporabnika bodo shranjeni skladno s potrebami za zagotavljanje storitev kot to zahteva zakon. Po koncu tega roka bodo uporabniški podatki izbrisani. Vsak uporabnik lahko na željo (pisno ali elektronsko) zahteva izpis, pregled ali izbris svojih podatkov v spletnem mestu shop.visitmaribor.si.
Varovanje osebnih podatkov ponudnika je podrobno opredeljeno v sklopu Politike zasebnosti.
Pravna oseba, ki od kupca svojih izdelkov ali storitev pridobi njegov elektronski naslov za elektronsko pošto, lahko ta naslov uporablja za neposredno trženje svojih podobnih izdelkov ali storitev pod pogojem, da kupcu ponuja jasno in izrecno možnost, da brezplačno in enostavno zavrne takšno uporabo svojega elektronskega naslova takrat, ko so ti podatki za stike pridobljeni in ob vsakem sporočilu v primeru, da kupec ni zavrnil takšne uporabe že na začetku.
Stranka lahko svoje soglasje k prejemanju teh elektronskih poštnih sporočil ali reklamnih klicev kadarkoli prekliče na naslednji način: Pošlje povratno elektronsko sporočilo na naslov pošiljatelja z navedbo „Prosimo, da ne pošiljate več reklamnih e-sporočil“ ali “Prosimo, da me ne kličete več z namenom oglaševanja“, prav tako pa se lahko odjavi od sprejemanja elektronskih poštnih sporočil s klikom na povezavo odjave, ki je prikazana v posameznem sporočilu.
V ta namen se uporabljajo podatki o kupljenih izdelkih, cene in količine izdelkov v transakcijah, kraj, čas in datum transakcij.
Ob uporabi storitve spletnega nakupa se zbirajo podatki:
- osebno ime in priimek uporabnika spletnega nakupa,
- e-naslov,
- naslov za dostavo blaga in izdajo fakture ,
- številka mobilnega telefona,
- V primeru da ste pravna oseba in želite račun na pravno osebo, morda navesti tudi podatke o podjetju,
Pomembno je, da so navedeni podatki kupca pravilni, popolni in ažurni, saj v nasprotnem primeru nakupa ni mogoče izvesti in bo preklicano.
Vsak uporabnik dovoli uporabo podatkov (vpisanih podatkov v vnosna polja spletne trgovine, podatkov pridobljenih s pogodbo) za potrebe izpolnitve naročila in ostalo z naročilom povezano komunikacijo.
ZTM bo podatke uporabljal in obdeloval izključno z namenom izboljšave in uvajanja novih storitev spletne storitve kot so:
- nadgradnja in izboljšanje spletne strani,
- preučevanje poteka brskanja v spletni trgovini,
- segmentiranje in analize in
- e-obveščanje
DOSTOPNOST INFORMACIJ
Zavod za turizem Maribor se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
- identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, matično in davčno številko),
- kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
- bistvene značilnosti blaga oziroma storitev (vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami),
- dostopnost izdelkov (vsak izdelek, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku),
- pogoje dostave izdelka (način, kraj in rok dostave),
- vse cene morajo biti jasno in nedvoumno določene in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebujejo davke in stroške prevoza,
- način plačila in dostave,
- časovno veljavnost ponudbe,
- rok, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo izdelka,
- pojasnilo postopka ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi
NAKUPNI PROCES
Nakup je zahtevek za naročilo enega ali več izdelkov preko spletne trgovine s strani uporabnika. Naročanje storitev in izdelkov v spletni trgovini na spletni strani shop.visitmaribor.si poteka vse dni v tednu, nepretrgoma (24/7), kar pomeni, da lahko kupec opravi svoj nakup kadar koli.
V spletni trgovini so kupcu na voljo izbrani izdelki iz ponudbe Visit Maribor, ki so glede na namen razvrščeni v posamezne skupine. Kupec s klikom na “Dodaj v košarico” na določenem izdelku, le-tega doda v nakupovalno košarico. Le-to lahko stori, ko izbira med vsemi izdelki, ali na podstrani posameznega izdelka. Na podstrani posameznega izdelka lahko določi tudi količino za posamezni izdelek.
Kupec lahko v košarici prav tako odstrani izdelke, ali spremeni količino za posamezni izdelek. Le-to je mogoče samo preden izvede plačilo in zaključi nakup.
Zatem mora kupec izpolniti obvezne podatke o dostavi (ime, priimek, naslov za dostavo in elektronski naslov, telefonsko številko). Kupec ima na strani s podatki za dostavo možnost vpisati tudi opombo, ki se denimo nanaša na čas dostave.
Plačilo blaga se izvrši na enega izmed sledečih načinov:
- s kreditno kartico (Mastercard, Visa, Visa Electron, American Express, V-Pay), preko spletne trgovine
- z nakazilom na TRR,
- z gotovino ob prevzemu blaga (po povzetju),
- v TIC Maribor, Partizanska cesta 6a, 2000 Maribor je možno plačilo z gotovino ali s plačilno oziroma kreditno kartico (Activa, Mastercard, Visa, Visa Electron, BA Maestro),
- v Hiši Stare trte, Vojašniška ulica 8, 2000 Maribor je možno plačilo z gotovino ali s plačilno oziroma kreditno kartico (Activa, Mastercard, Visa, Visa Electron, BA Maestro).
Denarna obveznosti, ki se plačuje s posredovanjem banke ali druge organizacije za plačilni promet, se šteje za plačano z dnem, ko ste dali nalog taki organizaciji.
Za zagotavljanje najvišje stopnje varnosti pri spletnih plačilih spletna trgovina uporablja plačilna sistema Stripe in HOBEX, ki oba podpirata tehnologijo 3D Secure (znano tudi kot 3D Secure 2 oz. 3DS2).
3D Secure je dodatna plast varnosti pri spletnih kartičnih plačilih, namenjena preprečevanju nepooblaščenih transakcij. Ob izvedbi plačila se lahko sproži dodatna avtentikacija s strani izdajatelja kartice (na primer preko SMS kode, biometrične potrditve v mobilni aplikaciji banke ali druge metode, ki jo določa banka imetnika kartice).
Sistem 3D Secure omogoča:
- dodatno zaščito kupca pred zlorabo kartičnih podatkov,
- zmanjšano tveganje za goljufije in
- večjo zanesljivost plačil.
V določenih primerih je dodatna avtentikacija obvezna v skladu z evropsko direktivo PSD2 (Payment Services Directive 2), ki določa t. i. močno avtentikacijo uporabnika (SCA – Strong Customer Authentication).
Z uporabo naše spletne trgovine in izbiro plačila s kreditno ali debetno kartico se strinjate, da lahko sistem zahteva dodatno avtentikacijo za uspešno izvedbo transakcije.
SKLENITEV IN HRAMBA POGODBE
Predstavitev proizvodov na Spletni strani ne predstavlja ponudbe, ampak zgolj vabilo morebitnim strankam, da same oddajo ponudbo. Naročilo stranke predstavlja ponudbo. Pogodba je sklenjena šele, ko jo sprejme ZTM.
Naročilo velja le, če so v obrazcu za naročanje izpolnjena vsa obvezna polja. Pred dokončno oddajo naročila je v „pregledu naročila“ na voljo povzetek vseh podatkov, ki so pomembni za naročilo. Stranka ima možnost, da v pregledu naročila ponovno preveri svoje podatke in jih po potrebi popravi, preden naročilo s klikom na gumb „naroči z obveznostjo plačila“ odpošlje ZTM-ju. S klikom na gumb „naroči z obveznostjo plačila“ stranka odda zavezujočo ponudbo za nakup.
Stranka je obveščena o dokončanju postopka naročanja preko ustreznega okna informacijskega sistema. S tem obvestilom ZTM potrjuje prejem naročila, kar pa ne pomeni, da ZTM sprejema ponudbo stranke.
ZTM po prejemu naročila pošlje stranki na njen elektronski poštni naslov obvestilo, v katerem potrjuje prejem naročila in ponovno izpiše vsebino strankinega naročila. Takšno potrdilo o prejemu še ne pomeni, da je ZTM sprejela ponudbo stranke. Če ZTM zavrne sklenitev pogodbe, bo stranko o tem obvestil preko elektronske pošte v 2 delovnih dnevih po potrdilu o prejemu. Z odpremo proizvoda je ponudba stranke sprejeta in s tem velja, da je pogodba med ZTM in stranko sklenjena.
ZTM lahko izjemoma (delno) odstopi od izvedbe naročila v primerih, če naročenih proizvodov zmanjka, če ugotovi, da stranka ne plačuje oziroma neredno plačuje za proizvode, če naročilnica ne vsebuje vseh obveznih podatkov po teh SPP, ali če je prišlo do očitne napake v ceniku. V navedenih in podobnih primerih bo ZTM stopila v stik s stranko.
Besedilo pogodbe (naročilo) je v elektronski obliki shranjeno na strežniku ZTM in stranki dosegljiva na sedežu ZTM. Stranka lahko pridobi pogodbo (naročilo) na naslednji način:
- pošlje zahtevek ZTM po elektronski pošti zzt@maribor.si ali
- telefonsko pokliče ZTM na telefonsko številko (02) 234 66 00.
Če stranka zahteva pridobitev pogodbe (naročila) na način iz točke 1. ali 2. prejšnjega odstavka, se ZTM zavezuje, da bo stranki zagotovila pogodbo (naročilo) v dveh delovnih dneh od prejema naročnikovega zahtevka.
ODPOVED REZERVACIJE / VRAČILO DENARJA
Kupec lahko brezplačno odpove storitev najmanj 72 ur pred izvedbo. V tem primeru bomo kupcu povrnili vplačani znesek v celoti. V primeru, da kupec odpove storitev v manj kot 72 ur pred izvedbo ni upravičen do povračila vplačanega zneska. Kupcu se lahko ponudi voucher v vplačani vrednosti za isto storitev, vendar v drugem terminu.
ODSTOP OD POGODBE IN VRAČILO BLAGA
Potrošnik (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo izdelke za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh prodajalcu ( v skladu z 134. členom Zakona o varstvu potrošnikov) sporoči, da odstopa od pogodbe na daljavo, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Za uveljavljanje odstopne pravice mora stranka pisno obvestiti, z nedvoumno izjavo o svoji odločitvi, da želi odstopiti od pogodbe. Šteje se, da je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe.
Z uveljavitvijo pravice do odstopa prenehajo obveznosti strank glede izpolnjevanja pogodbe ali sklenitve pogodbe, kadar je dala ponudbo za sklenitev pogodbe stranka.
Strošek, ki bremeni kupca v zvezi z odstopom od pogodbe, je le strošek vračila blaga. Ponudnik ne prodaja blaga, ki ga ni moč vrniti po pošti. Ponudnik pošiljk z odkupnino ne sprejema. Kupec mora vrnjeno blago vrniti ponudniku najkasneje v 14 dneh od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa). Blago mora biti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, z originalno embalažo. Ponudnik bo kupnino vrnil kupcu najkasneje v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu oz. po prejemu vrnjenega izdelka (kupnina bo vrnjena z enakim plačilnim sredstvom in zaradi tega ne nosite nobenih stroškov).
Ne glede na rok, določen v prejšnjem stavku, lahko ZTM zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga.
Zahtevek se v navedenem roku pošlje na e-naslov zzt@maribor.si. Obrazec za odstop od pogodbe izdelkov je na voljo v PRILOGI 1.
Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa iz tega člena nosi potrošnik. Vrnitev prejetih izdelkov podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilu o odstopu od pogodbe.
Artikle lahko vrnete tudi BREZPLAČNO v eno izmed 2 lokacij: Najstarejša trta ali TIC Maribor.
V primeru, da je paket poškodovan, v njem manjka vsebina ali kaže znake odprtja, mora kupec sprožiti postopek reklamacije pri dostavljavcu blaga (Pošta Slovenije d.o.o.). Skupaj bomo poskrbeli, da bo reklamacija rešena v najkrajšem možnem času.
V kolikor se odločite, da boste kupljeno blago vrnili ali zamenjali, ga pošljete nazaj in poslali vam bomo drug artikel (v primeru menjave). V tem primeru boste morali pokriti strošek pošiljanja pri vračanju pošiljke kot tudi strošek ponovnega pošiljanja novega blaga. Uporabnik ne krije sam stroškov pošiljanja v obe smeri v primerih, ko do zamenjave blaga pride zaradi stvarne napake na strani spletne trgovine. Kadar uporabnik želi zamenjati ali vrniti izdelek, lahko to stori preko katere koli navadne ali hitre pošte na svoje stroške.
CENE IZDELKOV IN UVELJAVLJANJE UGODNOSTI
Zaradi narave poslovanja prek spleta se ponudba in cene v spletni trgovini Zavoda za turizem Maribor sproti ažurirajo in spreminjajo. Vse cene so v evrih (EUR) in vsebujejo DDV. Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti.
Akcijske cene veljajo vedno za rok, ki je določen v spletni trgovini.
Pridržujemo si pravico do napak ter sprememb v cenah in besedilu.
Cene se ne prilagajajo na podlagi profilov potrošnikov in niso prilagojene na podlagi avtomatiziranega sprejemanja odločitev.
DOSTAVA
Ponudnik vrši dostavo preko dostavljalca Pošta Slovenije d.o.o. (v nadaljevanju: dostavljalec), ki vam paket dostavi v najkrajšem možnem času. Paketu lahko sledite s sledilno številko na spletnem naslovu POŠTE SLOVENIJE. Če kupca v času dostave ni doma, lahko naročene izdelke prevzame v skladu z navodili dostavljavca. V primeru, da se rok dostave nepričakovano podaljša, bo ponudnik kupca o le-tem obvestil preko telefona (v kolikor kupec navede svojo telefonsko številko ob naročilu) ali e-pošte. Dostavljalec kupljeno blago dostavi kupcu na njihov naslov kamorkoli v Sloveniji.
Trenutno je izdelke, naročene na shop.visitmaribor.si mogoče tudi osebno prevzeti s predložitvijo številke naročila, in sicer na 2 lokacijah: Hiša Stare trte ali TIC Maribor . Ob oddaji naročila enostavno izberete možnost OSEBNI PREVZEM in označite ŽELENO LOKACIJO prevzema. Ko bo vaš paket pripravljen za osebni prevzem, boste o tem obveščeni preko SMS sporočila ali e-pošte. Osebni prevzem naročil je BREZPLAČEN v vseh naših prevzemnih mestih.
RAVNANJE Z BLAGOM
Po zakonu o Zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki prihajajo v stik z živili, se ravnamo po načelih dobrih higienskih navad, osnovanih na sistemu HACCP v trgovinski dejavnosti, ki opredeljujejo, da mora biti pot takšnih izdelkov do kupca neprekinjena.
GARANCIJA
Proizvajalec je v skladu z zakonom dolžan kupcu zagotoviti garancijo za brezhibno delovanje kupljenega blaga. Garancijo lahko kupec uveljavlja neposredno pri proizvajalcu ali njegovem pooblaščenem servisu. Garancijo lahko kupec uveljavlja z garancijskim listom in računom prodajalca.
Proizvajalec je dolžan garancijsko popravilo opraviti v 30 dneh (z možnostjo podaljšanja za ne več kot 15 dni) od prejema blaga, v nasprotnem primeru pa artikel zamenjati z drugim, enakim, novim in brezhibnim blagom. Kupec lahko garancijo uveljavlja tudi pri prodajalcu, vendar tudi v tem primeru velja določilo iz prejšnjega odstavka.
Vračilo blaga v garanciji se opravi v skladu s pogoji, ki jih proizvajalec navede na garancijskem listu.
PRITOŽBE IN REKLAMACIJE
Ponudnik spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Ponudnik mora v 5 delovnih dneh potrditi, da je prejel pritožbo in kupca obveščati o poteku postopka. Ponudnik se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniškega spora, vsaj kar zadeva sodno reševanje, njegovega nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in stroški, ki nastanejo pri reševanju samega spora. To je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato se ponudnik prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Pritožba se odda prek e-poštnega naslova zzt@maribor.si ali pisno na sedež Zavod za turizem Maribor, Tkalski prehod 4, 2000 Maribor.
ODGOVORNOST ZA STVARNE NAPAKE
NESKLADNOST BLAGA - REKLAMACIJA
Blago je skladno s pogodbo kadar:
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
- je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Poleg izpolnjevanja zgoraj naštetih zahtev mora blago tudi:
- ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
- biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;
- biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
- biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:
- za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,
- je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
- javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
Primernost izdelka se preverja z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu. Primernost se preverja tudi s pomočjo pooblaščenega sodnega izvedenca.
V kolikor blago nima lastnosti, ki jih je prodajalec izrecno obljubil, če je prodajalec poslal napačne izdelke, v napačni količini, barvi ali blago kako drugače odstopa od kupčevega naročila, potem kupec blago reklamira. Po vnaprejšnjem dogovoru s prodajalcem je možno blago vrniti tudi po pošti, sicer pa se vračilo izvrši osebno v trgovini.
JAMČEVALNI ZAHTEVKI V PRIMERU NESKLADNOSTI BLAGA
Stranka je – v kolikor ni potrošnik – pri prevzemu proizvoda oz. dostavi dolžna nemudoma preveriti proizvod in mora javiti morebitne napake v roku 2 mesecev od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena, in sicer v pisni obliki z natančno specifikacijo napak; v nasprotnem primeru vse garancijske pravice, pravice do povračila stroškov in ostale pravice stranke ugasnejo.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice pod pogoji in v naslednjem vrstnem redu:
- zahteva brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga (popravilo ali zamenjava);
- zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
Obvestilo o neskladnosti blaga lahko potrošnik sporoči osebno, o čemer mu ZTM izda potrdilo, ali ga pošlje na naslov:
Zavod za turizem Maribor, Tkalski prehod 4, 2000 Maribor.
Potrošnik mora omogočiti, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno Zavod za turizem Maribor pregleda.
ZTM pisno odgovori kupcu najkasneje v roku 8 delovnih dni od prejema reklamacije in sicer tako, da kupcu pisno odgovori na zadnji prodajalcu posredovan naslov.
Če prodajalec uniči ali izgubi proizvod, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, je dolžan kupcu po njegovi izbiri izročiti v osmih dneh nov enak proizvod ali mu takoj plačati odškodnino v višini drobnoprodajne cene novega proizvoda.
Potrošnik lahko zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko obvesti ZTM o neskladnosti blaga, ki ni daljši od 30 dni, da mu ZTM brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
Rok se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje in razlogih za njegovo podaljšanje ZTM obvesti potrošnika pred potekom 30 dnevnega roka.
V kolikor se potrošnik ne strinja s sklepom prodajalca v primeru reševanja reklamacije ima možnost pritožbe. Pritožbo mora kupec poslati v 30 dneh od dne prejema sklepa. Pritožbo rešuje komisija, ki kupcu na kratko pojasni odločitev. ZTM pisno odgovori kupcu najkasneje v roku 8 delovnih dneh od prejema pritožbe in sicer tako, da kupcu pisno odgovori na zadnji prodajalcu posredovani naslov.
V kolikor kupec odstopi od pogodbe zaradi neskladnosti blaga bo ZTM izvedla vrnitev vplačila nemudoma, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.
Za vsa vprašanja, pritožbe, reklamacije lahko kupec v vsakem trenutku kontaktira ZTM na navedene kontaktne podatke. ZTM v najkrajšem možen času oz. najkasneje v zakonsko določenih rokih odgovori kupcu na njegovo vprašanje, pritožbo oz. reklamacijo.
NESKLADNOST DIGITALNE VSEBINE
Digitalna vsebina ali storitev je skladna s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve kadar:
- ustreza opisu, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je dogovorjeno v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve;
- je primerna za poseben namen, za katerega jo potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil podjetje najpozneje ob sklenitvi pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, podjetje pa je s tem soglašalo;
- je dobavljena skupaj z vsemi dodatki, navodili, vključno z navodili za namestitev, in s pomočjo strankam, kot je dogovorjeno v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, in
- je posodobljena, kot je določeno v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.
Potrošnik lahko v primeru neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve:
- zahteva vzpostavitev skladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve,
- zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali
- odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve.
Navedene pravice potrošnika prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti digitalne vsebine ali digitalne storitve obvestil podjetje.
ODSTOP OD POGODBE O DOBAVI DIGITALNE VSEBINE ALI DIGITALNE STORITVE
V kolikor podjetje ne dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, nas mora potrošnik pozvati k dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. Če kljub pozivu potrošnika digitalne vsebine ali digitalne storitve ZTM ne dobavi brez nepotrebnega odlašanja ali v dodatnem roku, za katerega se ZTM izrecno dogovori s potrošnikom, lahko potrošnik odstopi od pogodbe o dobavi vsebine ali digitalne storitve.
Ne glede na zapisano v prejšnjem odstavku pa lahko potrošnik takoj odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, če:
- podjetje izjavi ali je iz okoliščin očitno, da podjetje ne bo dobavilo digitalne vsebine ali digitalne storitve,
- se potrošnik in podjetje dogovorita ali je iz okoliščin ob sklenitvi pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve očitno, daje v pogodbi o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve dogovorjen čas dobave bistven za potrošnika, podjetje pa digitalne vsebine ali digitalne storitve ne dobavi do tega časa ali v tem času.
Če kupec odstopi od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve, ZTM kupcu vrne vsa opravljena plačila v skladu s pogodbo o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. V primeru potrošnikovega uveljavljanja zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine ali za odstop od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve ZTM vrne potrošniku prejeta plačila brez nepotrebnega odlašanja in najpozneje v 14 dneh od dneva uveljavljanje zahtevka do sorazmernega znižanja kupnine ali do odstopa od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve. Podjetje potrošniku ne zaračunava nobenih stroškov za povrnitev prejetih plačil.
Po odstopu od pogodbe o dobavi digitalne vsebine ali digitalne storitve se potrošnik vzdrži uporabe digitalne vsebine ali digitalne storitve in je ne daje na voljo tretjim osebam.
POMOČ IN INFORMACIJE
Za vsa vprašanja in pomoč sta kupcu v ponedeljek, torek in četrtek, od 8. do 16. ure, v sredo od 8. do 17. ure ter v petek od 8. do 15. ure na voljo e-naslov zzt@maribor.si in telefonska številka +386 (0)2 234 66 00.
PRITOŽBE IN SPORI
Pritožbe, reklamacije in druge pripombe lahko kupci pisno posredujejo na elektronski naslov na zzt@maribor.si.
Pritožbe, reklamacije in druge pripombe bodo v vsakem primeru obravnavane zaupno. Upravljalec si bo prizadeval urediti medsebojne spore z kupci sporazumno ter poiskati najprimernejšo rešitev v zadovoljstvo in korist kupca.
V kolikor medsebojna mirna rešitev spora ni možna je za spor med:
- pravno osebo in Zavodom pristojno stvarno sodišče v Mariboru, razen če zakon ne določa drugače,
- potrošnikom in Zavodom pristojno sodišče na območju katerega ima potrošnik stalno oziroma začasno prebivališče, razen če zakon ne določa drugače.
IZVENSODNO REŠEVANJE POTROŠNIŠKIH SPOROV
Skladno z zakonskimi normativi ZTM ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Skladno z uredbo (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES. ZTM objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS).
PRIJAVA NA E-OBVESTILA
V kolikor se uporabnik prijavi na prejemanje e-obvestil bo upravitelj uporabnikov e-naslov uvrstili na seznam prejemnikov e-obveščanja. Podatki o elektronski pošti se bodo shranjevali, dokler se uporabnik od storitve obveščanja po e-pošti ne odjavi. Od prejemanja e-obvestil se lahko odjavi kadarkoli, in sicer tako, da v prejetem elektronskem sporočilu prejemnik pošte klikne na označeno povezavo. Odjava se upošteva takoj ko je to mogoče oziroma ne več kot 15 dni od odjave.
PIŠKOTKI
Spletni nakup lahko v brskalnik uporabnikovega oz. kupčevega računalnika odloži tako imenovani »piškotek«. Piškotki so majhne besedilne datoteke, ki dajejo upravitelju podatke o tem, kolikokrat uporabnik oz. kupec obišče upraviteljevo spletno stran in kaj ga zanima v teh obiskih. Uporabljajo se zaradi uresničevanja namena nemotenega delovanja spletne strani. Piškotki sami ne vsebujejo nobenih podatkov, ki bi omogočali identifikacijo posameznika. Uporabnik ali kupec ima vedno možnost, da piškotke sprejme ali zavrne. Večina spletnih brskalnikov samodejno sprejme piškotke, kar lahko uporabnik oz. kupec v nastavitvah spremeni tako, da računalnik piškotke zavrne ali pa da prejme opozorilo, preden se piškotek shrani.
KONČNE DOLOČBE
Splošni pogoji spletne trgovine visitmaribor.si pričnejo veljati z dnem objave na oglasni deski zavoda za turizem Maribor.
Ponudnik si pridržuje pravico do kakršnihkoli sprememb splošnih pogojev poslovanja brez posebne najave. Spremembe veljajo od trenutka objave splošnih pogojev v spletni trgovini in so za uporabnika zavezujoče. Splošni pogoji se lahko kadarkoli spremenijo. Vsakokratni splošni pogoji so objavljeni na spletni strani VISIT MARIBOR. Za kupca veljajo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila.
Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji, se smiselno uporabljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Obligacijskega zakonika, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov.